Friday, January 22, 2010

A Day At Star Hill


1st grouping assignment yang we all dapat adalah untuk membuat observation dekat Bukit Bintang (B.B). Frankly, B.B wasn't my favourite place to go. Crowded with peoples. TEENs. TOURISTs. IMMIGRANTs. Been there like i'm not in Malaysia.



Lepas sampai dekat monorail B.B, kami divide group kepada dua. Satu group pergi area LOT 10 dan group kami pergi area B.B Plaza. 1st thing yang kami buat dekat B.B Plaza adalah beli CERMIN MATA HITAM. Time nak beli, terselitlah unsur tawar-menawar. Saya yang tak pandai bab ini pun boleh join tawar menawar. Atlast, kami dapat beli 3 shades for RM40. I'm not sure either kami yang beruntung atau mat bangla yang jaga kedai itu yang rugi. But atleast, dari RM25 each, kami dapat RM13 each.




Lucky to be there that day sebab pasukan RELA tengah buat operasi menahan warga asing dari Indonesia, India dan sebagainya. Especially mereka yang gagal tunjukkan pasport perjalanan yang sah. Secara tak langsung, kami dapat 1 issue. Remaja (budak-budak sekolah) yang lepak dekat situ turut memberikan kerjasama yang baik apabila kami nak interview mereka.


Hari itu, kami dapat melihat pelbagai ragam manusia, yang majoritinya anak-anak MELAYU yang melepak di situ dengan pakaian yang mungkin menunjukkan identiti kumpulan masing-masing. Itu tak termasuk dengan mereka-mereka yang tak cukup kain.


Alhamdulillah, tugasan berjaya kami selesaikan walaupun ada cacat celanya. Report dan presentation sudah dibuat. Harap kami berjaya memuaskan hati lecturer dengan hasil kerja kami.


Nota kaki : pengalaman pertama...

No comments:

Post a Comment