Saturday, January 23, 2010

Imaginasi Yang Terlalu Kreatif


MYSTERY. GHOST. DEVIL. HANTU. SYAITAN. MISTIK.


Aku bukan seorang yang berani tapi bukanlah seorang yang penakut. I know that makhluk halus, makhluk yang kita tak nampak secara fizikalnya, memang wujud. Selalunya, aku amalkan prinsip, "aku tak kacau 'dia', jadi 'dia' takkan kacau aku".


Pengalaman pertama aku duduk hostel time aku sambung study untuk aku punya diploma. Truly, memang ada rasa takut bila nak kena tinggal dekat hostel untuk pertama kalinya dalam hidup. Lagi-lagi time otak memutarkan kembali kisah-kisah horror yang pernah ditonton atau mengimaginasikan cerita-cerita yang pernah didengar. Otak aku memang pakar dalam bab-bab kreatif tak kena tempat. Tapi alhamdulillah, sepanjang 3 semester aku tinggal dekat hostel (sebab masuk semester 4, aku kena kick + aku memang tak nak duduk hostel sudah. Hehehe.), aku tak pernah dihinggapi apa-apa masalah yang ada sangkut paut dengan alam mistik.


Hidup aku sebagai pelajar diteruskan dekat UiTM. Aku tak tinggal dekat kolej sebab aku tak dapat kolej tapi kalau aku mohon, 100% confirm aku boleh dapat (tapi aku memang tak nak tinggal dekat kolej). Oleh sebab aku ulang alik ke kampus tiap-tiap hari dari rumah aku, so aku tak adalah terdengar cerita-cerita horror.


Yang tak bestnya, adalah seorang lecturer aku ini, terlebih rajin. 1st day masuk class beliau, beliau sudah membuka al-kisah seram yang ada dekat UiTM. Nak dijadikan cerita, salah satu class aku dekat Menara T.A.R level 13, salah 1 tempat yang berlakunya kisah-kisah menarik tersebut. Nasib class time petang, kalau malam, alamatnya, aku mungkin kena repeat paper. Huhuhu. Minta dijauhkanlah.


Kewujudan makhluk halus kadang-kadang menimbulkan keraguan apabila ada pihak yang mengembar-gemburkan ceritanya. Tapi yang nyata makhluk seperti syaitan terbukti kewujudannya. Al-Quran sudah menjelaskan segalanya.


nota kaki : credit pada cerita paranormal activity + sahabatku, IkynZ (yang bertanggungjawab mengajak aku tengak film itu). Imaginasiku makin menjadi-jadi...

No comments:

Post a Comment